To sie w pale nie miesci co Ty wyzej napisales...
Chyle czola przed uwielbieniem przez Ciebie talentu Violetty i tak skrupulanego kronikarstwa !
Z jednej strony rozumiem Pana Gospodarka bo ani na plytach ani (w wiekszosci przypadkow tez) na ksiazkach trudno dzis zarobic. A ze Violetta byla uparta to syn chyba ma swoja upartosc po mamie i obawiam sie ze moze sie to zle skoczyc dla pamieci o niej jako o piosenkarce.
Jesli zalezy mu tylko na kasie to, well, moze sobie odpuscic, jesli nie sprzeda tego prywatnemu kolekcjonerowi to nie zarobi nic. Jesli jednak Polskie Radio (a to dobra firma jest...) przygotowaloby profesjonalne wydanie tych nagran a ktoras z telewizji wyemitowala chocby jeden (chocby skrecony z roznych) film dokumentalny o jego mamie to moze (1) Violetta zaistniala by, zasluzenie, w pamieci mlodych Polakow ktorzy totalnie nie znaja jej tworczosci, (2) moze Violetta zostalaby WRESZCIE zapamietana jako niespotykany na swiatowa skale niewiarygodny talent muzyczno-wokalny a nie strasza zwariowana Pani rezydujaca na kupie psuich odchodow...
To mi lamie serce, bo w 2011 roku nie tylko polskie ale media z calego swiata (UK,USA,FR i wiele innych) odnotowaly jej smierc. A przeciez nagrywala i wystepowala na Zachodzie... 50 lat temu. Tak byla wielka.
Zreszta nie trzeba isc do zadnej telewizji z tym projektem, dzis jest i Netflix i Showmax a oni inwestuja duze pieniadze teraz w poslkie produkcje. Biopicki staja sie modne, w tym roku byla juz Jane Fonda, MAria Callas no i Whitney, wszystkie te biograficzne filmy objezdzily najwieksze fetiwale filmowe tego swiata, byly w kinach i sa na streamingu. Da sie to zrobic i polaczyc z premiera nieznanych nagran + autobiografia. W takiej synergii pieniadze z tego beda, moga byc nawet calkiem niezle.
Jesli Pan Gospodarek sie nie ogarnie to... te tasmy naprawde zgnija. W przypadku Edyty nie mam obaw ze jej piosenki nie maja zapisu cyfrowego. Piosenki Violetty najwyrazniej tylko taki wiec za pare lat Pan Gospodarek bedzie musial wylozyc kase na restauracje tych nagran. Jesli to sie w ogole uda.
To jest niesamowite ILE jest jeszcze tych nagran. Panie Gospodarek, prosimy, ogarnij sie Pan !
Dodano po 7 minutach 3 sekundach:
fookmetoo pisze:nagrania prób i koncertów w Vegas, 1967-1969, podobno jest ich sporo
Ech, przeciez juz samo to dobrze zaopiekowane może byc żyłą złota... Tego chyba nikt na oczy nie widzial w Polsce, he ?
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
https://variety.com/2011/music/news/vio ... 118047192/
A tutaj notka amerykanskiego Variety (publikacja filmowa, hollywood i obocznosci) o smierci Violetty:
Violetta Villas dies at 73
Polish singer performed in Vegas, on bigscreen
Polish singer Violetta Villas, a coloratura soprano who spurned opera for popular music and had a wide-ranging career that included a stint as a cabaret star in Las Vegas performing with the likes of Sinatra and Streisand as well as appearances in American movies, died late Monday at her home in Lewin Klodzki, a village in southern Poland. She was 73.
Local prosecutors ordered an autopsy to determine the cause of death.
Villas was born Czeslawa Cieslak in 1938 to a Polish coal miner’s family in Belgium.
A unique talent with a trademark cascade of curly blond hair, Villas had a voice that spanned four octaves. Rather then pursue an operatic career, she preferred popular music, a genre that brought her wide popularity in Poland — to which the family returned in 1948 after WWII — and abroad.
She once said her career was launched in 1960 by the head of state Polish Radio, composer Wladyslaw Szpilman — whose own story of survival during the Holocaust was the theme of director Roman Polanski’s 2003 Oscar-winning movie “The Pianist.”
From 1966-69, Villas sang at the Casino de Paris at the famed Dunes Hotel in Las Vegas, performing with luminaries such as Frank Sinatra, Barbra Streisand, Paul Anka and Eartha Kitt. She also recorded songs for Capitol Records.
Villas also appeared in movies, including 1969’s “Paint Your Wagon” with Lee Marvin and “Heaven With a Gun” with Glenn Ford.
In 1970, she returned to Poland to tend to her ailing mother, but later the communist authorities refused to approve her passport. She was not able to return to the U.S. until 1987, when she had a tour, starting at New York’s Carnegie Hall.
Villas was known as a colorful personality who refused to bend to the requirements of a career. Since the late 1980s, she had given only occasional performances and sometimes failed to turn up for studio recordings.
Villas was married and divorced twice. She is survived by her only son, Krzysztof.